חג הפסח. חג החירות. חג האביב

אי אפשר להיכנס לחג בלי לחשוב על 133 החטופים והחטופות ובני משפחותיהם.
אי אפשר להיכנס לחג הזה בלי לחשוב על אלפי האזרחים והחיילים שנרצחו ונפלו במלחמת "חרבות ברזל". על בני משפחותיהם שהצטרפו למשפחת השכול של עם ישראל במסגרת המאבק הניצחי על קיומינו כמדינה יהודית דמוקרטית בארץ ישראל.
אי אפשר להיכנס לחג הזה בלי לחשוב על אלפי הפצועים והפצועות ובני משפחותיהם.
עדיין יש חיילים וחיילות בסדיר ובמילואים שנלחמים ויעשו את החג בחזית או בעורף בהגנה על עם ישראל.
בשמחת תורה- 7.10, קיבלנו תזכורת כואבת לאמירה שמושרשת במסורת ישראל כי "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו".
אנחנו בתקופה היסטורית המהווה פרק משמעותי בהיסטוריה של עם ישראל.
למרות המכה הכואבת מנשוא, גם הפעם עם ישראל התאושש והתגייס בהמוניו כדי להילחם באוייב הרצחני ולהגן על המדינה ועל העם היושב בציון.
אנו מבכים את הנופלים מקרב בוגרינו ומקרב הקרובים של משפחות הקהילה והצוותים החינוכיים.
אנחנו שולחים חיבוק חם ואוהב למשפחות אותם נמשיך ללוות.

למרות המצב הביטחוני הקשה, עשינו ככל יכולתינו כדי להמשיך את החיים בקהילה ובמוסדות החינוך למען ילדינו בהתאמות הנדרשות.
לא שכחנו לרגע שיש לנו משימת קודש לאומית - לתקן את המשבר החברתי שקיים במדינה. לתת את חלקינו בחינוך המשלב לילדינו. בכינון חברת מופת מאוחדת במדינה שתכלול דתיים חילונים ומסורתיים, ימנים ושמאלנים, בני כל העדות כולם. חברה שיודעת להכיל ולקבל שונות ודעה אחרת בכבוד ובהפריה הדדית. בדיוק לפני שנה בברכה לפסח של שנה שעברה, התפללנו שהמשבר החברתי במדינה לא יוביל את אוייבינו לנצל את המצב כדי לפגוע בנו. לצערינו זה קרה. אבל זו יכולה להיות גם קריאת השכמה להפסיק את מלחמות האחים וללמוד לחיות ביחד, עם ברית גורל ויעוד משותפים וערבות הדדית.

זה המקום להודות לכם ההורים על שיתוף הפעולה ההרתמות וההתנדבות לכל צורך.
לצוותים החינוכיים שעושים מאמץ גדול להוציא את כל התכניות החינוכיות והחברתיות לפועל ברמת ביצוע גבוהה כולל טיולים, שבתות שכבה, פרוייקטים פדגוגיים, סיורים לימודיים, בנות מצווה, פעילויות חברתיות משמעותיות ברוח חזון החינוך המשלב, טקסים ואירועים סביב מעגל השנה היהודי ועוד ועוד.
גם ברמת הקהילה תכנית העבודה השנתית מתממשת במגוון פעילויות בהשתתפות רבים ממשפחות הקהילה.
אנחנו נערכים לחודשים האחרונים של שנת הלימודים. לשמר את החוזקות ולשפר כל הזמן את מה שנדרש. אנחנו בצוות העמותה יחד עם הועד המנהל, עסוקים כל הזמן בשיחות, מפגשים, ישיבות, מחשבות ותכנונים כדי לשפר את מה שנדרש לשנים הבאות. אנו קשובים לקולות כולם.
חשוב שתדעו שיש לנו קהילה חזקה ומגובשת בעלת חוסן מרשים שהביאה לידי ביטוי בתקופה סוערת זו את כלל יכולותיה היחודיים בעזרה וסיוע למי שהיה צריך במסגרת המאמץ המלחמתי תוך כדי שמירה על הרצף התפקודי של כלל המערכות.
זה המקום להודות לכל השותפים והשותפות המתנדבים בקהילה בוועדות השונות ובכלל. בלעדיכם זה פשוט לא קורה.
ועדת יחד ביחד, ועדת משפחות בהרכבה החדש והמבורך, ועדת יחד ניצנים, ועדת תרבות הפעלתנית, ועדות עמיתים ובוגרים החדשות שהוציאו לפועל לאחרונה פעילויות מקסימות ועוד ועוד מעגלי שייכות מיוחדים בחוגים השונים, בטיולים, במניינים התוססים שלנו, בקבוצות לימוד של הוגות נשים, שיעורי גמרא, מפגשי בר דעת, הרצאות מרתקות ועוד ועוד.

לצד שיגרת הפעילות המבורכת אנו נערכים למספר אירועי שיא משמעותיים - 4 שבתות שכבה בכרי דשא ובבית שאן, חגי הלאום בדגש על טקס יום הזיכרון וטקסי הסיום של סוף השנה.
אנו קוראים לכם לבוא ולהשתתף בפעילות הקהילתית ופשוט להיות ביחד. זה עוזר בעיקר לילדינו לעבור את התקופה הזו במעטפת קהילתית מחבקת תומכת ואוהבת.
לסיום, ביום הקהילה האחרון בראש חודש אדר, קיימנו סוג של שירת המונים קהילתית עם השיר תפילה של עפרה חזה. כל כך מרגש לראות הורים, צוותים חינוכיים וילדים שרים ביחד בעיקר על רקע מצב המלחמה בו אנו נתונים. ערכנו סירטון מהאירועים המרגשים של אותו יום ואנו מפיצים אותו בשמחה ובהתרגשות לקראת החג.

אנו מבינים שהחג הזה יכול להיות קשה ומורכב בהיבטים שונים למשפחות בקהילה.
אנו קוראים לכם לפנות אלינו ולא להישאר לבד במצוקות.
מתפללים שכלל החטופים והחטופות יחזרו למשפחותיהם ושצהל ומערכות הביטחון יכריעו את אוייבינו ויביאו ביטחון אמיתי.
מתפללים שכל חיילינו וחיילותינו וכל אנשי מערכות הביטחון יצליחו במשימותיהם ויהיו בריאים ושלמים.
מתפללים להחלמת הפצועים ולעילוי נשמת הנופלים.
חג חירות שמח ונעים.
יהי רצון שנצא משעבוד מצרים לחירות אמיתית הן כעם והן ברמה האישית.
בשורות טובות ישועות ונחמות בעזרת השם.
חברי וחברות צוות העמותה והועד המנהל.



  ברכה לקהילה פסח תשפד