נוער ביחד - שבת קהילה בכרי דשא ושבת שכבת י"א בירושלים

שבת שכבת י"א:
.. את הטיול שלנו התחלנו ביום חמישי, בתצפית על הר הצופים המשקיפה על ירושלים משם ירדנו לאזור עין גדי וים המלח , טיילנו בנחל ערוגות שם ונחל דוד ונהנינו מהמים הקרירים והצוננים
בערב שמענו הרצאה מפי מנהל מכינת 'מלח הארץ' , בה הוא סיפר על עבודת השליחות.
ביום שישי עלינו חזרה אל ירושלים, שם הסתובבנו בשוק מחנה יהודה וטעמנו מאכלים ממגוון עדות , סיפורים ואנשים. אין ספק שהיה טעים מאוד!
לפני כניסת שבת הגענו לשכונת משכנות שאננים היפהפייה, שם שמענו את הסיפור על השכונה הראשונה שיצאה מחומות העיר העתיקה והובילה שינוי היסטורי בהקמת שכונה זו . בנוסף ישבנו לשיחה עם אודי כהן שסיפר על עבודת השליחות שלו כדי לגשר על הפער בין המגזר היהודי לערבי .
התפללנו את תפילת הערבית של יום שישי בעזרת ישראל בכותל ועשינו סיור באזור . חזרנו ברגל רעבים לארוחת שישי וזמירות של ארוחת השבת.
ביום שבת עברנו מספר שיעורים על העיר ירושלים ועל הדילמות הרבות החבויות בה, המתעסקות לרוב בדת, בתרבות הישראלית והיחסים ביון הערבים ליהודים בעיר זו. בנוסף, למדנו על זהותנו של עצמנו והקשר האישי של כל אחד ואחת מאיתנו לעיר הבירה של ישראל, ירושלים. היה מעניין ומעשיר מאוד. עשינו הבדלה בהובלת שגיב מנהל התיכון וכך סיכנומנו את השבת שהייתה לגמרי בחוויות.
כתבה: מוריה עידו - רכזת הנוער, עמותת יחד
2נוער 21

שבת קהילה:
במקביל לשבת בתיכון, יצאו משפחות יחד לשבת קהילה בכרי דשא שבכינרת, ואיתם צוות נוער מדהים שהפעיל את ילדי הקהילה ודאג לאווירה של כיף לאורך כל השבת!
רוני פורטמן, מצוות הנוער מספרת על השבת:
כשהגענו בהתחלה הייתה נסיעה כיפית לשם והמדריך שהיה לנו נחמד והיה איתו כיף. כשהגענו היינו קצת בחדר והלכנו לשחק עם הילדים המתוקים. הקבלה שבת הייתה מאוד מיוחדת וכיפית. ארוחת הערב הייתה טעימה ומגוונת. היה לנו גם זמן על החוף שהיה מאוד מאוד כיף כי היה חם והמים היו קרירים ונעימים. ההבדלה הייתה מגניבה כי כולם עמדו והסתכלו והיה נורא כיף. סך הכל שיחקנו עם הילדים והיה כיף נורא. הילדים היו נורא חמודים ואכסניה הייתה נחמדה.
יישר כוח לצוות הנוער שהגיע מזמנם החופשי להתנדב בשבת ולעזור!
כתבה: רוני פורטמן

נוער

רוצים לשמוע עוד על פעילויות הנוער?